DIY | Boost your hair healthy!


Haar. Kort of lang, het maakt niet uit. Wij, als vrouwen, hebben de taak om ons haar te verzorgen. Normaal gesproken vind ik het héérlijk om naar de kapper te gaan. Lekker de dode punten eraf zodat mijn haar er weer op en top en verzorgd uitziet, maar deze keer.. wil ik niet. Het is nu net zo mooi lang en uhm, droog.. Dat laatste wil je natuurlijk voorkomen en daarom ben ik op zoek gegaan naar twee verschillende haarmaskers, die ingrediënten bevatten die je vaak áltijd in huis hebt, om mijn punten weer wat leven in te blazen en glans te geven. Ready?

EI EN OLIJFOLIE MASKER

Benodigdheden:
  • Twee eieren;
  • Vier eetlepels olijfolie;
  • Mixer of klopper;
  • Kom;
  • Douchemuts.
Aan de slag:
Breek de eieren en gooi deze samen met de vier eetlepels olijfolie in je kom. Pak de mixer en mix mix mix totdat de ingrediënten een schuimend geheel vormen. En hoppa, in je haar ermee! Probeer het 'masker' over je hele haar te verdelen. Dek daarna je hoofd én haar af met een douchemuts en laat het vervolgens 20 minuten even intrekken. Ga dus rustig een aflevering van Modern Family kijken, maak een opdracht of lees je favoriete tijdschrift. Zijn de 20 minuten voorbij? Neem dan een lekkere douche en zeep het masker uit je haar met shampoo én koud tot lauwwarm water

AARDBEIEN HAARMASKER

Benodigdheden:
  • Acht aardbeien;
  • Één eetlepel mayonaise;
  • Kom;
  • Pureermachine (of iets in die richting);
  • Douchemuts.
Aan de slag:
Allereerst is het handig om de aardbeien te ontdoen van hun groene kroontjes. Daarna kun je aan de slag met pureren. Zorg ervoor dat je de acht aardbeien pureert tot een egaal geheel zodat het geen rare stukjes bevat. Voeg daarna de eetlepel met mayonaise toe in de kom en meng het gehele goedje goed door elkaar. Hierna kun je het masker over je gehele haar verdelen én een voordeel: je mag jezelf direct een hoofdmassage geven want je kunt dit masker het beste even goed in masseren. Dek je hoofd en haar af met een douchemuts en laat het masker ongeveer 30 minuten intrekken. Ook hierna moet je een fijne douche nemen en je haar weer even wassen met koud tot lauwwarm water

Beide haarmaskers zorgen voor een hydraterend effect en geven je haar weer een shine-boost. Precies wat ik nu nodig heb!  

Hebben jullie al eens gebruik gemaakt van een natuurlijk haarmasker

x Priscilla

13 reacties:

  1. Super leuk artikel, ik heb wel eens olijfolie in mijn haar gedaan (zonder de rest van de ingrediënten) en zelfs dat gaf al een heel fijn resultaat! Dus ik ga deze zeker een keer uitproberen! x

    merdjelinn.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmm, ziet er heerlijk uit! Fijn recept, bedankt!

    Xjes Femke
    Ps. Doe je al mee aan de winactie op mijn blog?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handig artikel! Dit moet ik eens uitproberen.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit wil ik ook zo graag eens proberen! Bedankt voor de how-to!

    Love,

    Rowan


    Personal Style Blog WWW.REDREIDINGHOOD.COM

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dankjee pris xx ga het zeker is proberen ;))
    X jamie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

 

Instagram Feed

FOLLOW ME

Follow

Contact

Voor eventuele vragen of samenwerkingen e-mail dan gerust naar onderstaand e-mailadres:

ipriszz@hotmail.com

Vertaalmachine

Blog Society

BlogSociety